zeilcursus-nederland-0140.jpeg

FAQ Coronavirus

We zeilen deze winter!

Ja, echt waar. Heel beperkt zeilen we iedere zondag en maandag met een klein aantal deelnemers. Wind en water. Ruimte, blauwe lucht en een waterig zonnetje. Blos op de wangen, rust op het water. Mooie wolkenpartijen en een Nederlands skyline. Genieten van het leven op een zeiljacht. Heel fijn... En ondertussen kijken we uit naar het voorjaar!

Licht aan de horizon

Het zijn bijzondere tijden, maar gezien de vaccinaties en de eigenschappen van een zeilvakantie verwachten wij dat we dit voorjaar kunnen zeilen.

Wil je ook, maar twijfel je nog?

Heb je vragen over zeilvakanties en corona? Over de zekerheden die we kunnen bieden? Dat snappen we. Zeker wanneer je nu je vakantie wilt boeken. Hieronder lees je de meest gestelde vragen en antwoorden. Wil je iets anders weten? Bel gerust 036 - 521 82 10 of mail zeilen@amorgos.nl.


Meest gestelde vragen


Gaat mijn zeilvakantie gewoon door?

Dat is afhankelijk van tijdstip en bestemming. In de zomer van 2020 leerden wij dat het reisadvies van de Nederlandse Overheid één van de richtlijnen is, maar niet altijd bepalend. De situatie ter plaatse, de informatie die we zelf vergaren op basis van onze eigen ervaring en de jouw persoonlijke afweging bepalen uiteindelijk of je zeilvakantie wel of niet door gaat.

Wat als er code oranje geldt op mijn bestemming?

We volgen hierbij de ANVR richtlijn en baseren ons op de adviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken en het RIVM en op de ervaringen ter plaatse. Het is daarbij afhankelijk van de situatie en het product dat je bij ons hebt geboekt of Amorgos de zeilvakantie gaat annuleren:

Buitenland: meezeilen, leren zeilen, Family Sailing of een zeilreis met vluchten geboekt door Amorgos

Als er niet gevlogen kan worden, zijn we helaas genoodzaakt om jouw zeilreis te annuleren. Ook wanneer een verhuurder of lokale autoriteit besluit dat we door het coronavirus niet mogen uitvaren, zijn we genoodzaakt om de zeilreis te annuleren. Wanneer er wel gevlogen kan worden, het zeiljacht mag uitvaren en de geboekte begeleiding (schipper, instructeur of flottielje begeleiding) is beschikbaar, annuleren we de zeilvakantie niet.

Buitenland: zeiljacht gehuurd zonder vliegreizen van Amorgos

Wanneer het zeiljacht mag uitvaren en de geboekte begeleiding (schipper, instructeur of flottieljebegeleiding) is beschikbaar, annuleren wij de zeilvakantie niet.

Wat als de maatregelen in Nederland een zeilcursus onmogelijk maken?

Wanneer de maatregelen van de Rijksoverheid een zeilcursus onmogelijk maken, zijn we helaas genoodzaakt de cursus te annuleren. We zullen er alles aan doen om je cursus of tocht dan te verplaatsen zodat je op een later moment wel kunt zeilen. Dat doen we in overleg met jou.

Krijg ik mijn geld terug als Amorgos een zeilvakantie of -cursus annuleert?

Ja. We hopen het natuurlijk niet, maar het kan gebeuren dat Amorgos een zeilvakantie moet annuleren. Iedereen die geboekt heeft ontvangt zo snel mogelijk bericht van ons en mag omboeken naar een later tijdstip of krijgt gewoon zijn geld terug. Uiteraard help je ons door direct om te boeken, maar dit hoeft niet.

Krijg ik mijn geld terug als ik zelf de zeilvakantie annuleer bij code oranje?

Buitenland: meezeilen, leren zeilen, Family Sailing of een zeilreis met vluchten geboekt door Amorgos

Ja, mits binnen 2 weken voor vertrek de code oranje geldt. Als omboeken naar een later tijdstip niet lukt, krijg je dan gewoon je geld terug.

Buitenland: zeiljacht gehuurd zonder vliegreizen van Amorgos

Wanneer je gebruik maakt van de Geld-terug-garantie krijg je ook dan - wanneer code oranje binnen 2 weken voor vertrek geldt voor de thuishaven van je jacht - je geld terug. Doe je dat niet, dan heb je meestal een omboekgarantie. De exacte voorwaarden hiervan verschillen per jacht en vind je bij je offerte.

Wat als ik corona heb en niet mee kan, krijg ik dan mijn geld terug?

Het afsluiten van een goede reis- en annuleringsverzekering is belangrijk. Kun je onverhoopt niet met ons mee omdat je corona hebt, dan is er een goede kans dat jouw annuleringsverzekering dit dekt en jij al je geld terug krijgt. Wil je dit zeker weten? Neem dan contact op met het bedrijf waar jij je annuleringsverzekering hebt afgesloten.

Ik heb (milde) gezondheidsklachten, moet ik thuis blijven?

Hierin volgen ook wij het advies van het RIVM. Als je klachten hebt van verkoudheid, hoesten of koorts doen we een dringend beroep op je verantwoordelijkheidsgevoel en willen we je vragen thuis te blijven om te voorkomen dat je andere mensen besmet. Op het moment dat je een negatieve test kunt overleggen, dan kun je mee.

Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik zelf mijn reis wil annuleren of omboeken?

Dat hangt af van de maatschappij waar je je verzekering hebt afgesloten.

Ik wil mijn zeilreis of cursus annuleren. Wat zijn de kosten?

Wanneer je wilt annuleren in een andere situatie dan code oranje gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden: tot 6 weken voor vertrek 50% van de prijs van de zeilreis. Binnen 6 weken voor vertrek 100%. Annulering dient schriftelijk te geschieden. In de meeste gevallen is de vliegreis onderdeel van de totaalprijs . Voor dit deel van de prijs zijn de voorwaarden van de betrokken luchtvaartmaatschappij van toepassing.

Ik ben bang om corona te krijgen, is een zeilcursus iets voor mij?

Zoals je op deze site kunt lezen, hebben we vele maatregelen genomen om het risico op corona te verkleinen. Helaas kunnen wij het risico op besmetting niet 100% uitsluiten. Ook al denken we dat met weinig mensen op een zeiljacht dat risico laag is. Heb je een zwakkere gezondheid of ben je bang om ziek te worden? Dan is het wellicht slim om eerst de vaccinatie af te wachten.
Bekijk ons totale aanbod