Zeilen in GriekenlandSaronische Golf (Athene)

Wat vonden anderen?

Lees hier de ervaringen van andere flottieljezeilers.

Paul Sosef, Honselersdijk (10-08-2019)

'Wij hebben met Anna en Benjamin een ontzettend mooie en vooral heel gezellige flottielje vanuit Pireus gedaan... De mooie ankerbaaitjes om even te snorkelen en de kleine haventjes zoals bij Papa George...
Iedere morgen bij palaver goede info over de dag en bij aankomst de fijne begeleiding bij het aanmeren/ ankeren....
Maar óók een gezellig ankerbiertje en leuke aktiviteiten voor de kids, zoals een Olympische Spelen met allemaal nautische onderdelen.....
Al met al een droomweek om nog lang van na te genieten..
Amorgos bedankt en tot volgend jaar..

'

Richard jonk, Zeewolde (10-08-2019)

'Erg fijne begeleiding van anna bouman en benjamin.
Programma was wel druk voor 1 week. '

Léon van der Plas, Abbenes (18-05-2019)

'Flottielje zeilen vanuit Athene.

Wij hebben een onvergetelijke vakantie met 5 vrienden gehad. Hou je van zeilen, avontuur, natuurschoon, mooi weer, lekker eten, zwemmen/snorkelen en nog veel meer. Dan is een flottielje vakantie echt top! Elke avond ergens anders overnachten met je eigen (gehuurde) zeiljacht en onderweg van alles beleven, helemaal top!

Het ultieme gevoel van vrijheid, er echt helemaal tussenuit zijn kan ik iedereen aanraden!
'

Milko Kop, Wormerveer (11-05-2019)

'Onze flottielje in Athene is wederom goed bevallen. Prima begeleiding, goede sfeer, veel gelachen en heerlijk gevaren / gezeild. We kijken al weer uit naar de volgende zeilvakantie bij Amorgos.'

Peter Schalk, Wijk en Aalburg (04-05-2019)

'Gezeild van 4 tot 11 mei vanuit Athene. Jacht via Amorgos gehuurd bij Kavas. Zeer goede begeleiding bij in en uitvaren. Jacht was in heel goede conditie. Iets wat ik niet bij Grieken verwacht had. Ochtend van vertrek kregen we van Kavas nog een vers brood mee. Werd later op de dag heel erg gewaardeerd. '

Hoofs, Bilthoven (27-04-2019)

'Wat een gezellig type die Jaring. Zorgvuldig in zijn begeleiding en afwachtend als hij wist dat onze schipper get zelf ook beter dacht te weten. Prettig om alle info van de dag te krijgen, maakte de week een stuk meer ontspannen.

Harmen, Bakel (27-04-2019)

'Voor de derde keer mee met flottielje van Amorgos en het blijft genieten.
Het gemak dat er over de route wordt nagedacht.
De gezelligheid van met een groep zijn, de kinderen vinden snel aansluiting en dat maakt ook voor hen de vakantie leuker.
Er is altijd iemand om te zorgen voor een plekje in de haven, maar ook voldoende vrijheid als je zelf iets anders wilt.
Het was weer prima geregeld met een mooi nieuw schip.
Dolfijnen en zeeschildpadden gezien, wij komen wel weer terug
'

Wietze De vries, Zetten (27-04-2019)

'Heerlijke zeil week gehad in Athene met leuke groep boten. '

Arjette Admiraal, Veenendaal (20-04-2019)

'Fijn dat er iemand is die veel van het gebied weet, voor je klaar staat en kundig is. '

Ruud, Roelofarendsveen (20-10-2018)

'Na meerdere keren flottielje te hebben gezeild op verschillende locaties nu een keer met een bevriend stel in de Saronische golf. Vetrek vanuit de haven Kalamaki , daar wil je wel snel vertrekken op zoek naar de Griekse idylle. Na de eerste 28 mijl zonder veel wind arriveren we bij papa George in Korfos . De eerste keer weer even wennen aan de Mediterane manier van aanleggen maar met de aanwijzingen van Jaap, de flottielje leider ,gaat dat dat prima .
Na een goede nacht en een ochtendduik in het heldere water het palaver op het terras . Het haventje voor vanavond in klein Vathi belooft wat meer uitdaging , maar die is voor co schipper Tinus !!
Een wat grijzige dag met weinig wind , maar wel een bijboot expeditie naar een baaitje op het eilandje Kira , een tip van papa George.
Als in klein Vathi naar binnen moeten varen hoost het uit de hemel maar we maken er weer een perfecte manouvre van.
De dag erna naar Poros , met ruim 20 knopen wind is een echte zeildag.
Poros is een erg leuk stadje en ''s avonds zonder de groep wezen eten bij PLatanos in een van de achteraf straatjes van Poros , erg lekker en leuk.
Agristi is de volgende bestemming , dit is weer een klein haventje , dat is toch wel waar je het voor doet.
''s Nachts begint het toch wel aardig te poeieren en om 5 uur ''s ochtends begint het anker te krabben en dreigen we tegen de kade aangedrukt te worden . Dus motor starten en vooruit , wat extra lijnen aanbrengen en ankerwacht houden. De verwachting is dat het na 0900 minder wordt , maar ja ... verwachting he. ''s Middags om 1500 waait het nog 25 knopen en de hele vloot blijft liggen omdat er in de volgende haven geen plaats is , omdat iedereen daar ook blijft liggen , een status quo situatie dus.
Vrijdag ochtend is de zee vlak als een vijvertje en tuffen we rustig terug richting Athene . '' s Middags komt er nog een beetje wind en dat vormt een mooi einde van een geweldige zeilweek .
Wij hebben het erg naar ons zin gehad , al waren we de enige boot zonder kinderen aan boord , maar zouden de Saronische golf de volgende keer niet boven aan ons lijstje zetten .
Maar er zijn nog zoveel gebieden te ontdekken.
En de volgende keer boeken we een boot zonder rolgrootzeil.

Met zeilgroet , de bemanning " Silver Arrow"'

Roger en susanne, Warmenhuizen (20-10-2018)

'Super leuke ervaring erg gezellig en ongedwongen volgend jaar weer'

van Rooijen, Gorinchem (06-10-2018)

'de flottielje begeleiding was voldoende.prijs kwaliteit oke. alleen zoals gezegd geen ligplaats zekerheid. We zijn zelfs 1x op 3 verschillende plaatsen terecht gekomen als groep. 2x moesten we zelf maar wat gaan zoeken in de haven. Misschien is dit echt Grieks. We zijn diverse keren in Kroatië geweest en dit nog nooit meegemaakt. '

job schouten , Amsterdam (08-09-2018)

'De begeleiding was super goed!en daardoor was het een leuke vakantie en zijn we elke avond samen gaan eten '

Rob , Valkenswaard (25-08-2018)

'Prima begeleiding van een jonge en kundige Roman. '

Karin, Lelystad (04-08-2018)

'We hebben erg genoten van de zeilvakantie. De flottieljebegeleider had een leuke route uitgestippeld met afwisseling in baaien of havens. Indien nodig konden we op haar terugvallen voor advies. Het was geweldig! '

Lucas Verbij, Oud Ade (28-07-2018)

'De flottielje begeleiding was geweldig, mooie plaatsen, goede hulp in de haven en goed geregeld bij de restauarants. Palaver soms al in de avond voor het eten, is lekker relaxt in de ochtend!'

anoniem (28-07-2018)

'We hebben een week gezeild vanuit Athene.
Onze flottieljebegeleiding Chris en Saskia waren top.
Ontvangst, begeleiding, voorbereiding, organisatie restaurants, enthousiasme t.a.v whatsapp groep en creatieve avond.
Begeleiding en rekening houden met de ervaring van de zeilers
'

Caspar Beks, Soest (28-07-2018)

'Uiteraard weer met Amorgos, dit jaar naar Athene!
De waarde van een goede flotieljeleider bleek direct op de eerste dag in zwaar onweer. Iedereen veilig aangekomen in de pittoreske baai. Door de goede kennis van het gebied kon Peter het programma flexibel aanpassen aan het weer, de windrichting en de plannen van andere flotieljes.
Mooie ankerplaatsen, dolfijnen, leuke haventjes, tavernes en een gezellige groep maakte ook deze week weer een topweek voor jong en oud!'

Nathalie Grolleman, Washington DC/USA (21-07-2018)

'We hebben een heerlijke week met Amorgos gehad. Alles was prima geregeld door Chris & Evelyn. Ook Han, die eigenlijk op vakantie was, gaf nog regelmatig aanwijzingen. Leuke groep, leuke mensen. Ook voor de kids werd er het een en ander georganiseerd. Stoelendans, touwtrekken, limbodansen. Volleyballen op het strand. De BBQ op het strand was ook erg leuk en lekker. Een top week!'

anoniem (21-07-2018)

'Peter van Asselt was onze flottielje begeleider. Hij is erg hulpvaardig en vriendelijk.
Prettig gezelschap'

Joris, Amsterdam (30-06-2018)

'Janneke is een fantastische flotieljebegeleidster. Ze heeft ons door het mooie en diverse gebied rond Athene geleid. Daarbij veel diverse soorten ligplaatsen aangedaan. Een van de leuke activiteiten die Janneke voor ons geregeld heeft was liggen in een baai, alleen voor anker en een BBQ op het strand. Al met al een topvakantie.'

Onno, Amsterdam (16-06-2018)

'We hebben echt een fantastische week gehad. Mooi weer, leuke groep en goede begeleiding. Dolfijnen bij de boot en heerlijke dorpjes. Mooie afwisseling van in baaien ankeren en in haventjes liggen. Afstanden waren ook niet te groot, dat maakte het fijn. Het werd wel al behoorlijk druk in de havens (half juni), dus we waren vaak wel al om 16:00 in de haven terug. '

Quirien, Amsterdam (09-06-2018)

'Heerlijke week gehad! Informatie vooraf was goed en duidelijk en onze begeleidster ter plekke (Tatjana) was top. Mooie tochten gemaakt (start vanuit Athene), leuke dorpjes gezien en in prachtige baaitjes gelegen. Hele week mooi weer gehad, ook fijn. Wij wilden naast zeilen ook wat tijd om te zwemmen, te relaxen en dat kon prima.'

Ilse, Amersfoort (02-06-2018)

'Fijne boot, heerlijk gezeild en gesnorkeld, knusse havens, leuke flottielje begeleider en gezellige groep, absoluut een aanrader om flottielje te gaan zeilen in de Saronische Zee in Griekenland!'

Milan, Utrecht (02-06-2018)

'Het varen in een flottielje ontzorgt en brengt gezelligheid. Niet alleen door de kundige en vrolijke begeleiding van Duuk, maar ook met de schepen onderling. Er gaat altijd wel iets anders dan verwacht en dan is het leuk om elkaar te kunnen helpen. En natuurlijk om er samen een zeilfeestje van te bouwen.'

Peter, Delft (19-05-2018)

'Vanuit Athene marina Kalamaki hebben we een heerlijke flottielje gehad. De gezellige Flottielje begeleider met Grieks bloed heeft ons meegenomen naar idyllische eilandjes en haventjes waar het goed toeven was na een dagje op het water. Voor het aanleggen gebruik je meestal je anker en lig je met je kont aan de kade waar je zo een terras op kan stappen. In het ankeren waren we nog niet zo in bedreven maar na de tips en tricks van de begeleider ging het super goed. Zelfs vast zitten aan een andermans anker hebben we geleerd op te lossen. Dit was ons 1 keer overkomen, na de truc met het lijntje kregen we complimenten en applaus van toeschouwers! Na deze heerlijke week zijn we nog een paar dagen in Athene gebleven om nog wat cultuur te snuiven en nog wat na te genieten, een aanrader!'

Anton van Boekel, Schaijk (12-05-2018)

'Zonder ervaring met zeezeilen en manoeuvreren met een 33 voet zeilschip was het voor ons ook een avontuur om het allemaal te beleven. We hadden de oefendag in Almere dan ook zeker niet willen missen.
Met onze zeilervaring en de oefenlessen hebben we een vakantie gehad die onze verwachtingen heeft overtroffen.
Zeker ook door de duidelijke instructies vooraf en tijdens het aanmeren in de havens, door de flottielje-schipper, is het manoeuvreren heel goed gegaan.
Het zeezeilen is helemaal geweldig. Het schip is heel stabiel en voelt goed aan. Op de eertse dag hadden we de krachtigste wind en hebben we bijna een snelheid van 9 knopen aangetikt. Voor ons een geweldige sensatie.
Een heerlijke vakantie die onze verwachtingen ruimschoots heeft overtroffen en voor volgend jaar weer op de planning staat.
Met dank aan flottielje-leider Ron en onze complete flottielje groep.'

Philp en Viktor Schelling, Strijen (12-05-2018)

'Romn was hartvermend en meelevend. Topper! Heeft hard gewerkt. '

Michel, Uitgeest (12-05-2018)

'We hebben een geweldige week gehad. Vertrek vanaf Athene en prachtige haventjes, baaien en locaties bezocht.
Gezellige flottielje met een leuke en super enthousiaste folttieljeleider (Ron). Kijk alweer uit naar volgend jaar!'

Luuk, Haren (28-04-2018)

'Ook voor ervaren zeilers is zeilen in een flottielje aan te bevelen. Onze kinderen (12/14) hebben veel plezier beleefd aan het samen zwemmen, eten, aanklooien en het spelen van het "wie is de mol spel". Door de flottielje leiding valt de verantwoordelijkheid voor het zelf plannen van je zeereis weg en dat is best relaxed. Griekenland is een vrij eenvoudig vaargebied. Een ontspannen vakantie waarbij ook nog dolfijnen met je schip kunnen meezwemmen.'

Jos, Eindhoven (28-04-2018)

'We twijfelde over flotielje zeilen of alleen. We zijn heel blij met de keuze van flotielje. Alles goed geregeld, paar zaken waar je niet zelf over hoeft na te denken (welke route, weer, wind). Daarnaast natuurlijk de zezelligheid zonder dat gedwongen wordt (we hebben ook een paar avonden zelf gekookt ipv met de groep gegeten, allemaal geen probleem). Rob en Maartje waren heel ontspannen en zorgde voor een leuke sfeer. Ze hebben goed geluisterd naar alle wensen en konden daardoor een afgewogen prgramma maken voor de week. Top!'

Edwin Heijman, Reuver (28-04-2018)

'Het was onze eerste zeilvakantie en het was in één woord “fantastisch” en dit is zeker niet overdreven. Als newbies hebben we voor een flottielte gekozen als ook een extra trainingsweekend geregeld. Deze combinatie heeft zeker bijgedragen aan het plezier tijdens het zeilen en gaf rust tijdens het aanleggen in de havens of baaien. Als je wel zeilervaring hebt, maar niet vertrouwd bent met een jacht is dit zeker een aanrader. Door de training waren we, als gezin, goed op elkaar ingespeeld. Iedereen wist hoe de verschillende maneouvres uitgevoerd moest worden en wat ieders taak daarin was. Een flottielte geeft je meer vertrouwen, omdat je weet dat je ergens op kan terugvallen. De flottieltjebegeleiding zorgt, dat je goed voorbereid bent voor de zeildag en kan met kleine aanwijzigingen aan de wal of via de marifoon je helpen in de haven of baai. Verder was de samenhorigheid en de sfeer in het flottielte super. Indien nodig, stak iedereen een helpende hand toe, zodat iedereen snel en veilig kon aanleggen en werden waargenomen dolfijnen gemeld over de marifoon of app.
De flottieltjebegeleiding zorgde dat iedere dag weer boeiend was. Rekening gehoudend met de verschillende wensen en de mogelijkheden in het gebied vanwege andere grote groepen. We hebben in zeer leuke havens gelegen, in baaien gezamenlijk geborreld of gebarbecued, maar vooral lekker gezeild. Wij, als ook onze kinderen, vonden het een onvergetelijke vakantie en willen Maartje en Rob hiervoor bedanken.
ie '

Geerten, Maasland (28-04-2018)

'Heerlijke zeilvakantie gehad deze mei in Griekenland (Athene). Flottielje-leiding was kundig en enthousiast. Voor herhaling vatbaar!'

van der Ende, Nuenen (28-04-2018)

'We hebben een heerlijke week gehad in Griekenland. De flottieljebegeleiding heeft gezorgd voor een leuke verdeling tussen het liggen in havens en ankeren in een baai. Wij en onze kinderen van 6 en 8 jaar hebben een top vakantie gehad! Tot volgend jaar!'

Rob Corsten, Hengelo (21-10-2017)

'Net terug van de slotweek van het jaar in Griekenland vanuit Athene. Een klein flottielje met drie schepen, een erg enthousiaste vrolijke en ervaren flottieljeleider, Koen Lindner die ons door dit prachtig gebied geleid heeft. Er was ruim tijd voor ons palaver, goede tips over fijne ankerbaaien, uitleg over het weer en bezienswaardigheden, maar bovenal was sfeer relaxed en aangenaam ! We komen terug!'

Annelies, Rotterdam (14-10-2017)

'Varen met een flottielje is zelfstandig en toch met gezelschap van andere schepen en met plannen & ideeen net buiten jouw eigen kader van de flottieljeleiding. Deze week Saronische Golf was, ook door de flottieljeleiding, heel mooi opgebouwd. De route was via rustige havens en in de eerste dagen bouwde ook de moeilijkheid van manoeuvres op. De flottieljeleider kon zo inschatten of een nacht ankeren in een baai met zo''n grote groep schepen , in een sterformatie ook kon. En dat kon. Wat hadden we een lol met het werkelijk formeren van de groep ankerende schepen en wat is het een fantastisch plaatje en mooie avond onder de sterren geworden! rust en enthousiasme kenmerken van deze leuke flottieljeleider! '

P. van Eif, Amsterdam (14-10-2017)

'Prettige flottielje begeleiding gehad bij onze eerste zelfstandige jachthuur op de Middellandse zee: prima briefings ''s morgens, eventueel aanwijzingen bij aankomst, en ook verder altijd de mogelijkheid gehad voor aanvullende vragen. Kortom: prima geregeld! Dank Koen! '

Maarten, Odijk (07-10-2017)

'Heerlijke week gehad onder de plezierige leiding van Florin. Duidelijk en rustig. En vooral heel prettig in de omgang.'

Rob Schaut, Oostzaan (07-10-2017)

'Wij hebben een geweldige vakantie gehad. Florin Jelsma (onze begeleidster) was fantastisch, de groep was gezellig en iedereen hielp elkaar in de havens waar wij ''s avonds aanlegden. De saamhorigheid in de havens is enorm, je stond er nooit alleen voor. Wat ook erg leuk was: elke avond hebben wij samen met de Amorgos-groep gegeten en wij hebben foto''s en filmpjes uitgewisseld. Dolfijnen en tonijnen voor de boot gehad (een onvergetelijke ervaring). Wij zullen Amorgos zeker aanbevelen en wie weet nog eens tot ziens.'

Philip en Jantine Schelling, Strijen (07-10-2017)

'Florin deed het prima. Er zijn geen echte problemen geweest in de flottielje. '

Moyersoen, Hillegem, België (09-09-2017)

'Bravo voor de flottieljeleider Nico die meer dan zijn handen vol had met leuke routes uit te kiezen, weerberichten te checken, restaurants te reserveren, DJ te spelen en hulp te bieden bij het aanmeren.'

Ruud Boots, Alkmaar (19-08-2017)

'Rosemarie (en Sakia) waren een tweetal goede begeleiders, heel eerlijk over zaken die ook bij hun niet bekend waren. Tenslotte ben je zelf kapitein op een boot en bepaal je zelf wat, waar, hoe en wanneer.'

Lucas, Dussen (19-08-2017)

'Nikolaj was een plezierige en kundige begeleider!'

Rob, Valkenswaard (27-05-2017)

'Leuke begeleiding in een mooi vaargebied. Begeleiding wist van de groepjes en ''singles'' een leuk geheel te maken!!'

Jan, Tilburg (29-04-2017)

'Fantastisch !
We zijn net terug van een meivakantie flottielje-tocht in de Saronische golf.
Uiteraard heb je vooraf verwachtingen over het gebied, het schip, het weer, de overige deelnemers en de flottielje leider.

Voor ons zijn alle verwachtingen overtroffen!

In het prachtige vaargebied werden we getrakteerd op meezwemmende dolfijnen en tonijnen, azuurblauw water en adembenemende ankerplaatsen waar we voor de lunch ankerden om te zwemmen en met het bijbootje te ravotten.

De splinternieuwe oceanis 38.1 kon vanwege zijn nieuwe zeilen hoog en hard, dus qua zeilen zijn we ook aan onze trekken gekomen.

''s-avonds aten we bij de gastvrije Griekse inwoners, en hebben hier buitengewoon lekker en gezellig gegeten met de overige deelnemens.

De flottieljebegeleiding werd verzorgd door de enthousiaste positief ingestelde Daan.
Tijdens het palaver goede tips & trics voor de route, ankerplaatsen en mogelijke aandachtspunten.
Tnx Daan,

het was "A dream come true"

SY IRIS.
Jan, Sabien, Iris

'

H den Breejen, Veenendaal (29-04-2017)

'Fantastische ervaring. Gaan we vaker doen.
'

Jeroen, Egmond aan den Hoef (22-04-2017)

'Flotieljezeilen in Griekenland in het voorjaar is zeker een aanrader. Mooi weer, nog lekker rustig, goede wind, goede begeleiding en leuk gezelschap. Het water was nog wel een beetje koud, maar we hebben er zeker niet minder om genoten. Hopelijk snel weer!'

Tanja, Adam (15-10-2016)

'Zeilen in een flottielje is erg aan te raden. Tijdens de briefing krijg je een zeilplan, weersverwachting en tips voor het aanleggen zodat je nergens zelf over na hoeft te denken. De kids vermaken zich uitstekend met de andere kinderen. Bij problemen helpt de schipper. Ik zou het ook allemaal zelf kunnen doen, maar een flottielje maakt het allemaal een stuk gemakkelijker en gezelliger.'

Bert Blokhuis, Bunschoten-Spakenburg (30-07-2016)

'Wij hebben een super leuke vakantie gehad van 2 weken met flottielje begeleiding. Echt een aanrader voor avontuurlijke gezinnen met kinderen. Het gemak van flottielje en toch overdag de vrijheid om je eigen gang kunnen gaan en ''s avonds weer gezellig met elkaar de avondmaaltijd te gebruiken en naar elkaars ervaringen te luisteren.

Wij hebben enorm genoten, Mendel, Roman en Floor, hartelijk bedankt!

Bert, Maria, Jeroen en Ivan'

Dirk de Ruijter, Ridderkerk (16-07-2016)

'Ik heb van 16/7 tot 29/7 gezeild in de Saronische en Argolische golf. Via Poros-Ermioni-Porto Kheli-Vivari-Astrous-Leonidhion-Spetses-Hydra-Poros (Russian Bay)-Epidhavros-en Korfos in twee weken weer terug naar Athene. Hele leuke havens afgewisseld met mooie baaien. Iedere avond heerlijk gegeten en verhalen uitgewisseld. Een paar avonden iets te laat gemaakt ( heerlijk die ouzo) maar dat was het helemaal waard. En als kers op de taart dolfijnen onder de boeg. Het is een vakantie geworden om nooit te vergeten en waar weer warme vriendschappen zijn gegroeid. Ik ben net een dag thuis maar mis iedereen nu al. Nico en Roos bedankt voor de goede en gezellige begeleiding. Het was een feestje'